HEAR WHAT THE SPIRIT SAYS

12 DECEMBER
Daily Bible Reading: Revelation 3, Hosea 9-11

 

HEAR WHAT THE SPIRIT SAYS

 

Regardless the condition of each churches, Jesus gave the same instruction for each of them. For 7 times Jesus said: “He who has an ear, let him hear what the Spirit says to the churches Rev.3:22.” That instruction must be very important for all believers so that it is mentioned again and again. And truly it is the key to be the overcomer at the end times!

 

The challenges and difficulties that the churches will be facing at the end times are immense, but we are not alone! Indeed, before the rapture will take place, the Holy Spirit will work more abundantly to strengthen believers, to lead and to assist them into purification and perfection Dan.12:10. Holy Spirit will keep speaking to believers as the Helper who will teach us all things and bring to our remembrance all things that Jesus said to us Jn.14:26. The Holy Spirit will always testify of Jesus Jn.15:26.

 

Jesus taught His disciples: “Therefore take heed how you hear. For whoever has, to him more will be given; and whoever does not have, even what he seems to have will be taken from him Luk.8:18.” Listening to what the Spirit says definitely requires a humble and a focus heart. As this world will be getting busier from day to day with its lust, believers must consider carefully how we listen, are we going to listen to the voice of this world or the voice of truth. By reading God’s word and having a good fellowship in His word everyday, actually we are doing a good exercise for the ear of our spirit so that we can listen carefully to what Holy Spirit is going to teach us. Let us open our ears and hear what the Spirit says.

 

DENGARKAN APA YANG DIKATAKAN ROH

 

Terlepas dari kondisi masing-masing gereja, Yesus memberikan instruksi yang sama untuk masing-masing mereka. Sebanyak 7 kali Yesus berkata: “Siapa bertelinga, hendaklah ia mendengarkan apa yang dikatakan Roh kepada jemaat-jemaat Wah.3:22.” Perintah itu pastilah sangat penting bagi semua orang percaya sehingga hal itu disebutkan berulang-ulang. Dan sesungguh itu adalah kunci untuk menjadi pemenang di akhir zaman!

 

Tantangan dan kesulitan yang akan dihadapi gereja-gereja di akhir zaman sangatlah besar, namun kita tidak sendiri! Sesungguhnya, sebelum pengangkatan terjadi, Roh Kudus akan bekerja lebih dahsyat untuk menguatkan orang percaya, untuk memimpin dan mendampingi mereka menuju pemurnian dan kesempurnaan Dan.12:10. Roh Kudus akan terus berbicara kepada orang percaya sebagai Penghibur yang akan mengajarkan segala sesuatu dan akan mengingatkan kita akan semua yang telah dikatakan Yesus pada kita Yoh.14:26. Roh Kudus akan selalu bersaksi tentang Yesus Yoh.15:26.

 

Yesus mengajar murid-murid-Nya: “Karena itu, perhatikanlah cara kamu mendengar. Karena siapa yang mempunyai, kepadanya akan diberi, tetapi siapa yang tidak mempunyai, dari padanya akan diambil, juga apa yang ia anggap ada padanya Luk.8:18.” Mendengarkan apa yang dikatakan Roh membutuhkan hati yang menghamba dan hati yang fokus. Karena dunia ini akan jadi makin sibuk dari hari ke hari dengan segala keinginannya, maka orang percaya harus memperhatikan dengan sungguh-sungguh bagaimana kita mendengarkan, apakah kita akan mendengarkan suara dunia ini atau suara kebenaran. Dengan membaca Firman Allah dan memiliki persekutuan yang baik dalam Firman-Nya setiap hari, sebenarnya kita sedang melakukan latihan yang baik untuk telinga roh kita supaya kita dapat mendengarkan baik-baik apa yang akan diajarkan Roh Kudus pada kita. Marilah kita membuka telinga kita dan mendengar apa yang dikatakan Roh.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.