THE HIGHEST LEVEL OF PROTECTION

9 DECEMBER
Daily Bible Reading: Jude 1, Daniel 11-12

 

THE HIGHEST LEVEL OF PROTECTION

 

Jude, brother of James, wrote a general letter to believers and warned us about the silent enemy. He wrote: “For certain men have crept in unnoticed, who long ago were marked out for this condemnation, ungodly men, who turn the grace of our God into lewdness and deny the only Lord God and our Lord Jesus Christ Jud.1:4.”

 

The same problem is still there until now, even it will be getting worse in the last days. The Bible wrote how the devil has come down to the earth, having great wrath, because knows that he has a short time Rev.12:12. Jude then explained how the devil will use disobedience to destroy the people of God. Jude gave so many examples about disobedience: at the beginning of creation, when some angels did not keep their proper domain Jud.1:6; Sodom and Gomorrah who having given themselves over to sexual immorality and gone after strange flesh Jud.1:7; Cain; Balaam; Korah; and so on.

 

Even though the enemy is everywhere, Jude encouraged believers by wrote: “But you, beloved, building yourselves up on your most holy faith, praying in the Holy Spirit, keep yourselves in the love of God, looking for the mercy of our Lord Jesus Christ unto eternal life Jud.1:20-21.” The power of Holy Spirit is given to protect believers within the love of God. Only God who is able to keep us from stumbling, and to present us faultless before the presence of His glory with exceeding joy Jud.1:24. Let us abide in Jesus always because without Jesus we can do nothing.

 

PERLINDUNGAN TINGKAT TERTINGGI

 

Yudas, saudara Yakobus, menulis surat umum kepada orang-orang percaya dan memperingatkan kita tentang musuh yang tersembunyi. Dia menulis: “Sebab ternyata ada orang tertentu yang telah masuk menyelusup di tengah-tengah kamu, yaitu orang-orang yang telah lama ditentukan untuk dihukum. Mereka adalah orang-orang yang fasik, yang menyalahgunakan kasih karunia Allah kita untuk melampiaskan hawa nafsu mereka, dan yang menyangkal satu-satunya Penguasa dan Tuhan kita, Yesus Kristus Yud.1:4.”

 

Masalah yang sama tetap ada hingga saat ini, bahkan akan semakin buruk di akhir zaman. Alkitab menulis bagaimana iblis telah turun ke bumi, dalam geramnya yang dahsyat, karena dia tahu bahwa waktunya sudah singkat Wah.12:12. Yudas kemudian menjelaskan bagaimana iblis akan menggunakan ketidaktaatan untuk menghancurkan umat Allah. Yudas memberikan begitu banyak contoh tentang ketidaktaatan: pada awal penciptaan, ketika beberapa malaikat tidak taat pada batas-batas kekuasaan mereka Yud.1:6; Sodom dan Gomora yang melakukan percabulan dan mengejar kepuasan-kepuasan yang tak wajar Yud.1:7; Kain; Bileam; Korah; dan seterusnya.

 

Meskipun musuh ada di mana-mana, Yudas menguatkan orang-orang percaya dengan menulis: “Akan tetapi kamu, saudara-saudaraku yang kekasih, bangunlah dirimu sendiri di atas dasar imanmu yang paling suci dan berdoalah dalam Roh Kudus. Peliharalah dirimu demikian dalam kasih Allah sambil menantikan rahmat Tuhan kita, Yesus Kristus, untuk hidup yang kekal Yud.1:20-21.” Kuasa Roh Kudus diberikan untuk melindungi orang percaya di dalam kasih Allah. Hanya Allah yang berkuasa menjaga supaya kita jangan tersandung dan yang membawa kita dengan tak bernoda dan penuh kegembiraan di hadapan kemuliaan-Nya Yud.1:24. Marilah kita senantiasa tinggal di dalam Yesus karena tanpa Yesus kita tidak dapat berbuat apa-apa.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.