THE CRITICAL WINNING MOMENT FOR CHRISTIANS

16 SEPTEMBER
Daily Bible Reading: Luke 21:1-19, Proverbs 25-26

 

THE CRITICAL WINNING MOMENT FOR CHRISTIANS

 

There is not such a bad luck for believers who abide in Christ! Even challenging and difficult situations at the last days will turn into opportune time for those who love God with all of their heart. Jesus said: “But before all these things, they will lay their hands on you and persecute you, delivering you up to the synagogues and prisons. You will be brought before kings and rulers for My name’s sake. But it will turn out for you as an occasion for testimony Luk.21:12-13.”

 

The disciples were asking about the sign of end times and Jesus explained about so much fearful sights and great signs in earth also from heaven Luk.21:8-11. But Jesus also wanted His people to know and understand that all of that difficult moments will be a great and ultimate way to declare the gospel of the kingdom in all the world to all the nations, and then the end will come Mat.24:14. All people in this world must hear about salvation in Jesus and that is the heart of the kingdom of God 2Pet.3:9.

 

The sign of the end times may look fearful for those who love this world, but for true Christians it will be the critical winning moment to accomplish the will of God ultimately just like what we are taught in the Lord’s prayer: “Our Father in heaven, hallowed be Your name. Your kingdom comes. Your will be done on earth as it is in heaven Mat.6:9-10.” Let us get ready for that critical winning moment.

 

MOMEN KRITIS KEMENANGAN BAGI PENGIKUT KRISTUS

 

Tidak ada nasib buruk bagi orang percaya yang tinggal di dalam Kristus! Bahkan situasi yang menantang dan sulit sekalipun di akhir zaman akan menjadi peluang yang menguntungkan bagi mereka yang mencintai Tuhan dengan segenap hati. Yesus berkata: “Tetapi sebelum semuanya itu kamu akan ditangkap dan dianiaya; kamu akan diserahkan ke rumah-rumah ibadat dan penjara-penjara, dan kamu akan dihadapkan kepada raja-raja dan penguasa-penguasa oleh karena nama-Ku. Hal itu akan menjadi kesempatan bagimu untuk bersaksi Luk.21:12-13.”

 

Murid-murid bertanya tentang tanda akhir zaman dan Yesus menjelaskan tentang begitu banyak hal-hal yang mengejutkan dan tanda-tanda yang dahsyat di bumi juga dari langit Luk.21:8-11. Namun Yesus juga ingin supaya umat-Nya mengetahui dan mengerti bahwa semua momen yang sulit itu akan menjadi cara yang luar biasa dan sangat ideal untuk memberitakan Injil Kerajaan di seluruh dunia menjadi kesaksian bagi semua bangsa, dan sesudah itu barulah tiba kesudahannya Mat.24:14. Semua orang di dunia ini harus mendengar tentang keselamatan di dalam Yesus dan itulah isi hati kerajaan Allah 2Pet.3:9.

 

Tanda akhir zaman mungkin terlihat menakutkan bagi mereka yang mencintai dunia ini, namun bagi pengikut Kristus yang sejati hal ini akan menjadi momen kritis kemenangan untuk menggenapkan kehendak Allah dengan sempurna seperti apa yang diajarkan pada kita dalam doa Tuhan Yesus: “Bapa kami yang di sorga, Dikuduskanlah nama-Mu, datanglah Kerajaan-Mu, jadilah kehendak-Mu di bumi seperti di surga Mat.6:9-10.” Mari kita bersiap diri untuk momen kritis kemenangan itu.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.