3 YEARS PLUS 1 YEAR

1 SEPTEMBER
Daily Bible Reading: Luke 13:1-21, Psalms 135-136

 

3 YEARS PLUS 1 YEAR

 

These are the numbers of grace! Jesus spoke a parable to teach the people about the amazing grace. The Bible wrote: Then he said to the keeper of his vineyard, “Look, for 3 years I have come seeking fruit on this fig tree and find none. Cut it down; why does it use up the ground?” But he answered and said to him, “Sir, let it alone this year also, until I dig around it and fertilize it Luk.13:7-8.”

 

Jesus explained about the fig tree that was planted in the vineyard. Fig tree was a common tree, but that fig tree was receiving an amazing grace so that it could receive the best care and protection within the vineyard Isa.5:1-2. The outcomes of living in the vineyard are both better growth and also being fruitful. Unfortunately, that fig tree was living there in vain!

 

Once Paul wrote: “But by the grace of God I am what I am, and His grace toward me was not in vain; but I laboured more abundantly than they all, yet not I, but the grace of God which was with me 1Cor.15:10.” The true grace from God will work mightily within the live of believers to bring out the fruits. While there were so many people who had received the grace and take it for granted, Paul encouraged believers not to do that! We must let that glorious and powerful grace work freely and mightily within us so that we can bring out a good fruit and glorify God in our body and in our spirit, which are God’s 1Cor.6:20.

 

3 TAHUN TAMBAH 1 TAHUN

 

Ini adalah tentang angka anugerah! Yesus menyampaikan sebuah perumpamaan untuk mengajar orang-orang tentang kasih karunia yang luar biasa. Alkitab mencatat: Lalu ia berkata kepada pengurus kebun anggur itu: Sudah 3 tahun aku datang mencari buah pada pohon ara ini dan aku tidak menemukannya. Tebanglah pohon ini! Untuk apa ia hidup di tanah ini dengan percuma! Jawab orang itu: Tuan, biarkanlah dia tumbuh tahun ini lagi, aku akan mencangkul tanah sekelilingnya dan memberi pupuk kepadanya Luk.13:7-8.”

 

Yesus menjelaskan tentang sebuah pohon ara yang ditanam di kebun anggur. Pohon ara adalah pohon yang umum dijumpai, namun pohon ara itu menerima anugerah yang luar biasa sehingga dia dapat menerima pemeliharaan dan perlindungan terbaik di dalam kebun anggur Yes.5:1-2. Hasil dari hidup di dalam kebun anggur adalah pertumbuhan yang lebih baik dan juga menghasilkan buah. Sayangnya, pohon ara itu hidup di sana dengan sia-sia!

 

Paulus pernah menulis: “Tetapi karena kasih karunia Allah aku adalah sebagaimana aku ada sekarang, dan kasih karunia yang dianugerahkan-Nya kepadaku tidak sia-sia. Sebaliknya, aku telah bekerja lebih keras dari pada mereka semua; tetapi bukannya aku, melainkan kasih karunia Allah yang menyertai aku 1Kor.15:10.” Anugerah sejati dari Allah akan bekerja dengan luar biasa dalam kehidupan orang percaya untuk menghasilkan buah. Meskipun ada begitu banyak orang yang telah menerima kasih karunia dan menyia-nyiakannya, Paulus mendorong orang percaya untuk tidak melakukan hal itu! Kita harus mengizinkan anugerah yang mulia dan berkuasa itu bekerja dengan bebas dan kuat dalam diri kita sehingga kita dapat menghasilkan buah yang baik dan memuliakan Allah dengan tubuh kita dan dengan roh kita, yang adalah milih Allah 1Kor.6:20.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.