BIG TREASURE CHEST

10 AUGUST
Daily Bible Reading: Luke 2:1-20, Psalms 79-80

 

BIG TREASURE CHEST

 

Again, Mary showed herself as a good servant of God by her attitude toward heavenly message brought by the shepherd. The Bible wrote: “And all those who heard it marvelled at those things which were told them by the shepherds. But Mary kept all these things and pondered them in her heart Luk.2:18-19.”

 

A good servant must have a big treasure chest in heart to keep all things which too difficult to understand at once. When Joseph shared his dreams, Jacob did not understand as well, but he kept the matter in mind Gen.37:11. As we walk with the Almighty God, we may not able to understand everything at once, that’s why we must develop a heart of a servant at all the time. When reading the Bible every day, we also may not understand everything that we read, but as a good servant we will keep that and ponder them in our heart.

 

In His beautiful time, the treasure in that chest will be revealed and explained one by one. The Word of God never fails! Jesus said: “Heaven and earth will pass away, but My words will by no means pass away Luk.21:33.” Later, Jacob understood the meaning of Joseph’s dream, Mary understood the message from the shepherd, and all believers will also understand the whole Bible. Because Jesus told us: “For there is nothing hidden which will not be revealed, nor has anything been kept secret but that it should come to light Mrk.4:22.” So, whenever we feel difficult to understand His words, let’s keep in the big treasure chest.

 

PETI HARTA KARUN YANG BESAR

 

Sekali lagi Maria menunjukkan dirinya sebagai seorang hamba Allah yang baik melalui sikapnya terhadap pesan dari surga yang dibawa oleh para gembala. Alkitab menulis, ”Dan semua orang yang mendengarnya heran tentang apa yang dikatakan gembala-gembala itu kepada mereka. Tetapi Maria menyimpan segala perkara itu di dalam hatinya dan merenungkannya Luk.2:18-19.”

 

Seorang hamba yang baik harus memiliki sebuah peti harta karun yang besar di dalam hatinya untuk menyimpan segala sesuatu yang terlalu sulit untuk dipahami sekaligus. Ketika Yusuf menceritakan mimpinya, Yakub juga tidak mengerti, namun dia menyimpan hal itu dalam hatinya Kej.37:11. Saat berjalan bersama dengan Allah Yang Maha Kuasa, kita mungkin tidak dapat memahami semuanya sekaligus, itulah sebabnya mengapa kita harus memiliki hati seorang hamba setiap waktu. Ketika membaca Alkitab setiap hari, kita mungkin juga tidak mengerti semua yang kita baca, tetapi sebagai seorang hamba yang baik kita akan menyimpannya dan merenungkannya dalam hati.

 

Pada waktu-Nya yang indah, harta di dalam peti itu akan diungkapkan dan dijelaskan satu per satu. Firman Tuhan tidak pernah gagal! Yesus berkata: “Langit dan bumi akan berlalu, tetapi perkataan-Ku tidak akan berlalu Luk.21:33.” Di waktu berikutnya, Yakub akhirnya mengerti arti mimpi Yusuf, Maria mengerti pesan dari gembala, dan semua orang percaya juga akan mengerti seluruh isi Alkitab. Karena Yesus berkata: “Sebab tidak ada sesuatu yang tersembunyi yang tidak akan dinyatakan, dan tidak ada sesuatu yang rahasia yang tidak akan tersingkap Mrk.4:22.” Jadi, manakala kita merasa sulit untuk memahami perkataan-Nya, mari kita menyimpannya dalam peti harta karun yang besar.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.