ITCHING EARS

5 AUGUST
Daily Bible Reading: 2Timothy 4, Psalms 68-69

 

ITCHING EARS

 

The whole Bible is given for us and believers must receive it as a whole from cover to cover. We may learn a simple thing from it, but we are not supposed to avoid the difficult one. The Bible warned us: “For the time will come when they will not endure sound doctrine, but according to their own desires, because they have itching ears, they will heap up for themselves teachers; and they will turn their ears away from the truth and be turned aside to fables 2Tim.4:3-4.”

 

Paul said to the Ephesian elders: “For I have not shunned to declare to you the whole counsel of God Ac.20:27.” God want to declare about His love, mercy, and grace. But the same God also want to warn people about the eternal punishment in the hell. There is a topic about blessings but there is also a topic about curses. Jesus did so many wonderful miracles, but Jesus also did so many rebukes to the hypocrites.

 

The itching ears will open their heart only for the topic that they want to listen and will close their heart for other topics that they don’t want. Their ears will be so itchy even painful whenever the sound doctrine and the pure message about holiness being preached. About 2,000 years ago Paul said that the time will come, and now we can see that it had come to our days! Being faithful within the local church will help us to receive the whole counsel of God. Let’s open our ears to the whole Bible and always turn our ears closer to the pure truth.

 

TELINGA YANG GATAL

 

Alkitab seutuhnya diberikan untuk kita dan orang percaya harus menerimanya secara menyeluruh dari depan sampai belakang. Kita dapat belajar hal yang sederhana dari Alkitab, namun tidak seharusnya kita menghindari hal yang sulit. Alkitab memperingatkan kita, ”Karena akan datang waktunya, orang tidak dapat lagi menerima ajaran sehat, tetapi mereka akan mengumpulkan guru-guru menurut kehendaknya untuk memuaskan keinginan telinganya (NKJV: telinga yang gatal). Mereka akan memalingkan telinganya dari kebenaran dan membukanya bagi dongeng 2Tim.4:3-4.”

 

Paulus berkata kepada para penatua Efesus, “Sebab aku tidak lalai memberitakan seluruh maksud Allah kepadamu Kis.20:27.” Allah ingin menyatakan tentang kasih, kemurahan, dan anugerah-Nya. Tetapi Allah yang sama juga ingin memperingatkan manusia tentang hukuman kekal di neraka. Ada topik tentang berkat tetapi ada juga topik tentang kutukan. Yesus melakukan begitu banyak mujizat yang luar biasa, tetapi Yesus juga memberikan begitu banyak teguran keras pada orang-orang munafik.

 

Telinga yang gatal hanya akan membuka hati mereka untuk topik yang ingin mereka dengarkan dan akan menutup hati mereka untuk topik lain yang tidak mereka inginkan. Telinga mereka akan sangat gatal bahkan menjadi sakit ketika ajaran yang sehat dan pesan yang murni tentang kekudusan diberitakan. Sekitar 2.000 tahun yang lalu Paulus berkata bahwa saatnya akan tiba, dan sekarang kita dapat melihat bahwa saat itu telah tiba di zaman kita! Tetap setia di dalam gereja lokal akan membantu kita untuk menerima seluruh maksud Allah. Mari kita membuka telinga untuk Alkitab seutuhnya dan selalu mendekatkan telinga pada kebenaran yang murni.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.