THE GOOD WORKS

5 JULY
Daily Bible Reading: Ephesians 2, Job 30-31

 

THE GOOD WORKS

 

The life of believers will really work when we are doing the good works from God. The Bible told us: For we are His workmanship, created in Christ Jesus for good works, which God prepared beforehand that we should walk in them Eph.2:10. We must always remember that God created human in God’s image, according to the likeness of God Gen.1:26. God is always working and so do us! Jesus said: “My Father has been working until now, and I have been working Jn.5:17.”

 

What kind of good works that we must do? Jesus gave a very good recommendation to the woman who came to Him with an alabaster flask of very costly fragrant oil, and Jesus mentioned that she had done a good work for Jesus Mat.26:6-10! It was not about the cost of that oil, but it was all about faith and obedience to the Holy Spirit. Doing good works from God simply means by faith we do something for God according to His will, in His timing, for the glory of God, and it will be remembered into eternity.

 

Paul wrote: “Therefore if anyone cleanses himself from the latter, he will be a vessel for honour, sanctified and useful for the Master, prepared for every good work 2Tim.2:21.” God had called us as His fellow workers 1Cor.3:9, let’s be a good vessel and do that good works together for His glory!

 

PEKERJAAN BAIK

 

Kehidupan orang percaya akan benar-benar membawa hasil yang nyata ketika kita melakukan pekerjaan baik dari Allah. Alkitab mengatakan: Karena kita ini buatan Allah, diciptakan dalam Kristus Yesus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Allah sebelumnya. Ia mau, supaya kita hidup di dalamnya Ef.2:10. Kita harus selalu ingat bahwa Allah menciptakan manusia menurut gambar dan rupa Allah Kej.1:26. Allah selalu bekerja dan demikian juga seharusnya kita! Yesus berkata, “Bapa-Ku bekerja sampai sekarang, maka Akupun bekerja juga Yoh.5:17.”

 

Pekerjaan baik seperti apakah yang harus kita kerjakan? Yesus memberikan rekomendasi yang sangat baik pada seorang perempuan yang datang kepada-Nya dengan membawa sebuah buli-buli pualam berisi minyak wangi yang mahal, dan Yesus menyebutkan bahwa dia telah melakukan pekerjaan yang baik untuk Yesus Mat.26:6-10! Intinya bukanlah tentang harga minyak, melainkan itu semua tentang iman dan ketaatan pada Roh Kudus. Melakukan pekerjaan baik dari Allah berarti dengan iman kita melakukan sesuatu untuk Allah sesuai dengan kehendak-Nya, dalam waktu-Nya, untuk kemuliaan Allah, dan hal itu akan diingat dalam kekekalan.

 

Paulus menulis: “Jika seorang menyucikan dirinya dari hal-hal yang jahat, ia akan menjadi perabot rumah untuk maksud yang mulia, ia dikuduskan, dipandang layak untuk dipakai tuannya dan disediakan untuk setiap pekerjaan yang mulia 2Tim.2:21.” Allah telah memanggil kita sebagai rekan sekerja-Nya 1Kor.3:9, mari kita menjadi bejana yang baik dan melakukan pekerjaan yang baik itu bersama-sama untuk kemuliaan-Nya!

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.