THE LONELY SHEEP

7 JUNE
Daily Bible Reading: Mark 6:30-56, 2Chronicles 28-29

 

THE LONELY SHEEP

 

Compassion is the beginning of miracle. The miracle of feeding five thousand people was the next chapter from long series of teaching. The Bible told us: “And Jesus, when He came out, saw a great multitude and was moved with compassion for them, because they were like sheep not having a shepherd. So, He began to teach them many things Mrk.6:34.”

 

The great multitude were hungry for anointed teaching because Jesus taught them differently! The people were astonished at His teaching, for He taught them as one having authority, and not as the scribes Mat.7:28-29. At the Old Testament, providing the teaching for the people of God was the sole responsibility of the priest Mal.2:7. But it is different now in the day of New Testament because all believers are called as a chosen generation, a royal priesthood 1Pet.2:9.

 

Jesus always have a strong desire for His sheep. Jesus asked a question to Peter, and to all believers in general: “Do you love Me?” All believers who love Jesus are called to feed the sheep. Jesus said: “Feed My lambs, tend My sheep, feed My sheep Jn.21:15-17.” Equipping ourselves with a good and anointed teaching from God’s Words is a good way how we can take care and feed the sheep. Let’s abide in Jesus and be ready to help any lonely sheep around us.

 

DOMBA YANG KESEPIAN

 

Belas kasihan adalah awal dari mujizat. Mujizat memberi makan lima ribu orang adalah kelanjutan dari serangkaian panjang pengajaran. Alkitab mengatakan, ”Ketika Yesus mendarat, Ia melihat sejumlah besar orang banyak, maka tergeraklah hati-Nya oleh belas kasihan kepada mereka, karena mereka seperti domba yang tidak mempunyai gembala. Lalu mulailah Ia mengajarkan banyak hal kepada mereka Mrk.6: 34.”

 

Orang banyak lapar akan pengajaran yang penuh urapan karena Yesus mengajar mereka dengan cara yang berbeda! Takjublah orang banyak itu mendengar pengajaran-Nya, sebab Ia mengajar mereka sebagai orang yang berkuasa, tidak seperti ahli-ahli Taurat mereka Mat.7:28-29. Dalam Perjanjian Lama, tanggung jawab untuk memberikan pengajaran bagi umat Allah ada sepenuhnya pada imam Mal.2:7. Tetapi sekarang dalam Perjanjian Baru berbeda karena semua orang percaya dipanggil sebagai bangsa yang dipilih, imamat yang rajani 1Pet.2:9.

 

Yesus selalu memiliki kerinduan yang kuat untuk domba-domba-Nya. Yesus bertanya pada Petrus, dan juga pada semua orang percaya pada umumnya: “Apakah engkau mengasihi Aku?” Semua orang percaya yang mencintai Yesus dipanggil untuk memberi makan domba-domba. Yesus berkata: “Gembalakanlah domba-domba-Ku, rawat domba-domba-Ku, beri makan domba-domba-Ku Yoh.21:15-17.” Memperlengkapi diri kita dengan pengajaran Firman Allah yang baik dan penuh urapan adalah cara yang baik bagaimana kita dapat merawat dan memberi makan domba-domba. Mari tinggal di dalam Yesus dan siap sedia menolong domba yang kesepian di sekitar kita.

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.