S.O.S: SWALLOWED WITH OVERMUCH SORROW

15 MAY
Daily Bible Reading: 2Corinthians 2, 2Kings 22-23

 

S.O.S: SWALLOWED WITH OVERMUCH SORROW

 

Sorrow can be dangerous! Sorrow can grow bigger and bigger until it is big enough to swallow someone! That’s why it is very important for the body of Christ to keep watching each other so that no one will be swallowed with overmuch sorrow 2Cor.2:7, because sometimes we may be the creator of that sorrow toward someone.

 

There was a problem among the Corinthians and the majority of believers tried to punish that person. Paul warned them not to do that. Instead, believers must forgive and comfort him. Even he urged them to reaffirm their love to him 2Cor.2:8. Paul assured them that he would also forgive those who they forgave.

 

Paul wrote: “For if indeed I have forgiven anything, I have forgiven that one for your sakes in the presence of Christ, lest Satan should take advantage of us; for we are not ignorant of his devices 2Cor.2:10-11.” Believers must understand the wicked plan of Satan! The strategy of Satan is to bring destruction into the body of Christ by making forgiveness very difficult to happen. Forgiveness is a strong weapon to defeat the trick of Satan. Forgiveness will bring all member of the body of Christ to come again in unity. We must learn to be ready to forgive those who have made any mistake within the body of Christ. The complete forgiveness can be seen with reaffirmation of our love toward those persons. Let’s forgive others just like how Jesus already forgave us.

 

DITELAN OLEH KESEDIHAN YANG TERLALU BERAT

 

Kesedihan dapat menjadi berbahaya! Kesedihan dapat tumbuh lebih besar dan makin besar sampai dia cukup besar untuk menelan seseorang! Itulah sebabnya sangat penting bagi tubuh Kristus untuk terus saling mengawasi sehingga tidak ada yang akan ditelan oleh kesedihan yang terlampau berat 2Kor.2:7, karena kadang-kadang justru kitalah yang mungkin menjadi pencipta kesedihan itu terhadap seseorang.

 

Ada masalah di antara jemaat Korintus dan sebagian besar jemaat berusaha menghukum orang itu. Paulus memperingatkan mereka untuk tidak melakukan hal itu. Sebaliknya, mereka harus mengampuni dan menghiburnya. Bahkan Paulus mendesak mereka untuk sungguh-sungguh mengasihi orang itu 2Kor.2:8. Paulus meyakinkan mereka bahwa ia juga akan mengampuni orang yang mereka maafkan.

 

Paulus menulis: “Sebab jika aku mengampuni, seandainya ada yang harus ku ampuni, maka hal itu kubuat oleh karena kamu di hadapan Kristus, supaya Iblis jangan beroleh keuntungan atas kita, sebab kita tahu apa maksudnya 2Kor.2:10-11.” Orang percaya harus memahami rencana jahat si Setan! Strategi setan adalah membawa kehancuran ke dalam tubuh Kristus dengan membuat pengampunan menjadi sangat sulit untuk terjadi. Pengampunan adalah senjata yang kuat untuk mengalahkan tipu daya setan. Pengampunan akan membawa semua anggota tubuh Kristus untuk datang kembali dalam kesatuan. Kita harus belajar untuk siap mengampuni mereka yang telah melakukan kesalahan dalam tubuh Kristus. Pengampunan yang utuh dapat dilihat dari kasih kita yang sungguh-sungguh pada orang tersebut. Mari kita mengampuni orang lain sebagaimana Yesus sudah mengampuni kita.

 

Slide15

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.