GOD OF ALL COMFORT

14 MAY
Daily Bible Reading: 2Corinthians 1, 2Kings 19-21

 

GOD OF ALL COMFORT

 

We may have 1,000 problems or more in our life but be joyful since there is no problem too difficult for God to comfort us, because He is God of all comfort 2Cor.1:3! Paul opened his second epistle to Corinthians with a powerful statement so that believers have no excuse to be discouraged as our God is God of all comfort.

 

Paul shared his wonderful experience how God had comforted Paul in all of his tribulation. Even though the enemies tried to burden them beyond measure, above strength, but God delivered Paul from so great death 2Cor.1:10. What a powerful comfort for believers! God may let problems come to our life because He wants to show us how big and how powerful His comfort for His people. Problems may turn to a very precious experience with God just like what had happened in the life of Paul.

 

Even the comfort from God is very big so that Paul was able to extend that comfort to those who are in any trouble 2Cor.1:4. The comfort from God is so powerful and never expire! Even it makes a deep impression in Paul’s life so that Paul could bless others with that divine comfort. Let’s share the comfort from God that we had received in our life. That heavenly comfort is as powerful as the first time we received it, because it has a heavenly quality. Whenever the trouble come into our life, let’s set our eyes upon God of all comfort.

 

ALLAH SUMBER SEGALA PENGHIBURAN

 

Kita mungkin memiliki 1.000 masalah atau lebih dalam hidup kita, tetapi bersukacitalah karena tidak ada masalah yang terlalu sulit bagi Allah untuk memberikan penghiburan pada kita, Dia adalah Allah sumber segala penghiburan 2Kor.1:3! Paulus membuka suratnya yang kedua pada jemaat Korintus dengan pernyataan yang kuat sehingga orang percaya tidak memiliki alasan lagi untuk berkecil hati karena Allah kita adalah Allah sumber segala penghiburan.

 

Paulus membagikan pengalamannya yang luar biasa bagaimana Allah menghibur Paulus dalam segala penderitaannya. Meskipun musuh berusaha memberikan beban tanpa batas, bahkan lebih dari kekuatan mereka, namun Allah melepaskan Paulus dari kematian yang begitu ngeri 2Kor.1:10. Betapa kuat penghiburan Allah bagi orang percaya! Allah mungkin mengizinkan masalah datang ke hidup kita karena Dia ingin menunjukkan pada kita seberapa besar dan seberapa kuat penghiburan-Nya bagi umat-Nya. Masalah dapat berubah menjadi pengalaman yang sangat berharga bersama Allah seperti apa yang telah terjadi dalam kehidupan Paulus.

 

Bahkan penghiburan dari Allah begitu besar sehingga Paulus dapat meneruskan penghiburan itu pada mereka yang berada dalam penderitaan 2Kor.1:4. Penghiburan dari Allah begitu kuat dan tidak pernah kadaluwarsa! Bahkan penghiburan itu menciptakan kesan yang mendalam dalam kehidupan Paulus sehingga Paulus dapat memberkati orang lain dengan penghiburan ilahi. Mari membagikan penghiburan dari Allah yang telah kita terima dalam hidup ini. Penghiburan surgawi itu masih sama kuat seperti pertama kali di saat kita menerimanya, karena kualitasnya adalah dari surga. Setiap kali masalah datang dalam hidup kita, mari mengarahkan mata kita pada Allah yang adalah sumber dari segala penghiburan.

 

Slide14

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.