GOD’S POSITIONING SYSTEM

14 MARCH
Daily Bible Reading: Acts 16:1-18, Deuteronomy 23-25

 

GOD’S POSITIONING SYSTEM

 

Only God knows what is the best for His children. Paul and his team put their trust wholly in the Holy Spirit as they made their journey to spread the message of salvation. They only had a limited time and they must do it very efficiently. Holy Spirit did not allow them to enter Asia nor Bithynia. Holy Spirit led them to enter the region of Macedonia.

 

Led by the Spirit means that we want to allow Holy Spirit to hold our hand and bring us according to His will, not our will. Jesus said to Peter: “When you were younger, you girded yourself and walked where you wished; but when you are old, you will stretch out your hands, and another will gird you and carry you where you do not wish Jn.21:18.” As our spiritual man grow, we must learn to let Holy Spirit gird us and carry us, even to the place where we do not wish!

 

Going to Asia and Bithynia might be an easier and more comfort option for Paul and his team, but Holy Spirit brought them to other place and they obeyed it! Joseph was miraculously placed in Egypt for a big responsibility to take care the family of Israel. Moses was also amazingly placed in the palace of Pharaoh for a great planning to deliver the people of Israel out from Egypt. God knows our future best! Let’s submit ourselves in the mighty hand of God who is more than able to put us in the best position.

 

SISTEM PENEMPATAN DARI ALLAH

 

Hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk anak-anak-Nya. Paulus dan timnya menaruh kepercayaan sepenuhnya pada Roh Kudus dalam perjalanannya untuk menyebarkan pesan keselamatan. Mereka memiliki waktu yang terbatas dan mereka harus melakukan tugas itu dengan sangat efisien. Roh Kudus tidak mengizinkan mereka untuk memasuki Asia ataupun Bitinia. Roh Kudus memimpin mereka untuk memasuki wilayah Makedonia.

 

Dipimpin oleh Roh berarti kita mengizinkan Roh Kudus memegang tangan kita dan membawa kita sesuai dengan kehendak-Nya, bukan kehendak kita. Yesus berkata kepada Petrus, “Ketika engkau masih muda engkau mengikat pinggangmu sendiri dan engkau berjalan ke mana saja kaukehendaki, tetapi jika engkau sudah menjadi tua, engkau akan mengulurkan tanganmu dan orang lain akan mengikat engkau dan membawa engkau ke tempat yang tidak kaukehendaki Yoh.21:18.” Ketika manusia rohani kita makin bertumbuh, kita harus belajar untuk mengizinkan Roh Kudus mengikat kita dan membawa kita, bahkan ke tempat yang tidak kita inginkan!

 

Pergi ke Asia dan Bitinia mungkin merupakan pilihan yang lebih mudah dan lebih nyaman bagi Paulus dan timnya, tetapi Roh Kudus membawa mereka ke tempat lain dan mereka menaatinya! Yusuf secara ajaib ditempatkan di Mesir untuk tanggung jawab besar memelihara keluarga Israel. Musa juga ditempatkan di istana Firaun dengan cara yang luar biasa untuk rencana yang besar membebaskan orang Israel dari Mesir. Tuhan tahu masa depan kita yang terbaik! Mari kita menyerahkan diri kita di tangan Tuhan yang kuat, yang mampu menempatkan kita di posisi terbaik.

 

Slide 14

Tags: ,

Comments are closed.

Comments are closed.