DO YOU UNDERSTAND?

2 MARCH
Daily Bible Reading: Acts 8:26-40, Numbers 26-27

 

DO YOU UNDERSTAND?

 

Sometimes we may not completely understand about what we read in the Bible. The same problem also happened to the eunuch from Ethiopia. The good news is this, when we have a desire to read God’s Word and have a passion to understand, God will work miraculously and send someone to help us to understand. Understanding will help someone to move from confusion to commitment just like what happened to the eunuch.

 

That simple question from Philip also written for us: “Do you understand what you are reading?” And the eunuch gave a simple answer: “How can I, unless someone guides me?” To understand God’s word is a real matter for believers. Otherwise, the birds will come and eat up that seed so there will be no fruit at all Mat.13:4, 19!

 

We must open our heart and be humble so that we can let God’s people help us to understand. Holy Spirit will indeed teach us to understand Jn.14:26, both personally and in a Bible study group. This is the importance of discipleship in the local church. We must feel free to ask what we don’t understand so that the seed of God’s word will grow in our life. Let’s be a person who hunger and thirst for righteousness because Jesus said that those persons shall be filled Mat.5:6.

 

APAKAH ANDA MENGERTI?

 

Kadang mungkin kita tidak sepenuhnya mengerti tentang apa yang kita baca dalam Alkitab. Masalah yang sama juga terjadi pada sida-sida dari Etiopia. Kabar baiknya adalah ketika kita memiliki keinginan untuk membaca Firman Tuhan dan memiliki kerinduan untuk mengerti, maka Tuhan akan bekerja secara ajaib dengan mengirim seseorang untuk membantu kita mengerti. Pemahaman akan membantu seseorang untuk berpindah dari kebingungan pada komitmen seperti apa yang terjadi pada sida-sida tersebut.

 

Pertanyaan sederhana dari Filipus juga ditulis untuk kita: “Mengertikah tuan apa yang tuan baca itu?” Dan sida-sida itu menjawab dengan sederhana: “Bagaimanakah aku dapat mengerti, kalau tidak ada yang membimbing aku?” Mengerti Firman Allah adalah masalah yang penting bagi orang percaya. Apabila tidak mengerti maka burung-burung akan datang dan memakan benih itu sehingga tidak akan ada buah sama sekali Mat.13:4, 19!

 

Kita harus membuka hati dan bersikap rendah hati supaya kita dapat mengizinkan hamba-hamba Tuhan membantu kita untuk mengerti. Roh Kudus memang akan mengajar kita untuk mengerti Yoh.14:26, baik secara pribadi maupun dalam kelompok belajar Alkitab. Inilah pentingnya pemuridan dalam gereja lokal. Kita harus merasa bebas untuk bertanya apa yang tidak kita mengerti sehingga benih Firman Tuhan akan tumbuh dalam hidup kita. Mari kita menjadi orang-orang yang lapar dan haus akan kebenaran karena Yesus berkata bahwa orang-orang itu akan dipuaskan Mat.5:6.

 

Slide02


Comments are closed.

Comments are closed.